Er det teknologi i seg selv som er interessant for oss som jobber med undervisning og læring på universitetet? Eller burde det være interessant å gjøre teknologi relevant som et verktøy som vi kan bruke til læring?
Vi ser at muligheten er der når vi kommuniserer via nye digitale media med de som oppsøker kunnskap på en annen måte. Det er ofte snakk om å bruke sosiale digitale medier til å markedsføre bibliotekets tjenester men hva er det vi skal markedsføre, hva slags tjenester er det som er gode, som våre brukere setter pris på og hva slags tjenester er det vi er nødt til å bli bedre på?
Hvordan kan vi nå dem som som har behov for våre tjeneste på en bedre måte?
Hvordan kan vi informere dem om det vi har som de ikke er klar over, og hvordan kan vi hjelpe dem å bli flinkere til å navigere i og bruke våre e-ressurser mer?
Hva trenger NTNU ansatte for å droppe Google som det første alteranstiv til søking?
Hvordan kan vi informere både studenter og ansatte om våre nye e-bøker og e-tidskrifter?
Hvordan kan de få tilgang til alt dette når de vil og på den måtten som passer best for dem?
Her er det en diskusjon som er tatt opp i Digital Media and Learning ved University of California, Irvine om teknologi og læring
http://www.carnegiefoundation.org/carnegieviews/mimi-ito-interest-driven-learning-and-digital-media
No comments:
Post a Comment